Vertel meer met beelden
Wil je jouw boodschap beter overbrengen op klanten en betrokkenen van het bedrijf? Dan kan visuele communicatie jou hierbij helpen. Deze manier van communicatie brengt de boodschap over middels afbeeldingen, illustraties en infographics. Mensen die jouw informatie zien, onthouden het hiermee beter. Gemiddeld onthouden mensen namelijk slechts 10 procent van wat ze horen en 20 procent van wat ze zien. Als je hier een combinatie van maakt, onthouden mensen zelfs 80 procent van de boodschap.
Meer betrokkenen met visuele communicatie
Met visuele communicatie trek je als eerste meer klanten. Een afbeelding kan namelijk 94 procent meer klanten trekken. Een visuele communicatie bureau kan dus met een nieuwe vormgeving voor jouw bedrijf een betere eerste indruk geven. De kans is groter dat je een hogere omzet draait door de boodschap middels beeld over te brengen. De betrokkenheid van jouw website gaat ook omhoog. Dit leidt weer tot een betere ranking in Google en andere zoekmachines. De vormgeving van visuele communicatie helpt jouw bedrijf te groeien en een goede naamsbekendheid op te bouwen.

Beelden steeds belangrijker in de maatschappij
Doordat de maatschappij steeds meer gericht is op visuele communicatie, moet je hier als ondernemer ook goed op in kunnen spelen. Visitekaartjes laten maken zorgt er bijvoorbeeld voor dat je de naam al beter overbrengt, waarna je met de rest van de afbeeldingen en vormgeving kan bewaren en kun je een poster laten drukken om alles tot een mooi geheel te brengen. Hoe meer je jouw bedrijf in de spotlight zet, hoe beter het uiteindelijk gaat en hoe meer klanten en zakenrelaties je aan jouw onderneming kunt binden. Dit is waar je het uiteindelijk voor doet
Informatie eenvoudig op een rij
Maar waar kun je dan allemaal rekening mee houden voordat je met de vormgeving van visuele communicatie begint? Het begint allemaal bij het vinden van de juiste afbeeldingen voor jouw bedrijf. In iedere sector zijn er andere speerpunten om rekening mee te houden. De meest eenvoudige vorm om een boodschap over te brengen, is een online infographic. Met een infographic zien mensen namelijk in een handig overzicht de informatie die nodig is. Je kunt deze communicatievorm ook op A0 printen, in de vorm van een poster.
Ga voor directe resultaten
Als je in een sector werkt waar alles om communicatie draait, kun je de visuele communicatie uitbreiden met afbeeldingen of video’s. Een afbeelding moet in één klap duidelijk zijn. Hier gaat dus enig onderzoek aan vooraf. Iedere vorm van visuele communicatie moet kort en krachtig zijn. Hoe langer mensen moeten kijken, hoe minder effectief het is. Zorg er daarom voor dat je samen met een professional de communicatie vormgeeft, zodat je direct resultaten ziet en jouw bedrijf laat groeien.